Regulacja UE 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR) zastąpiła dyrektywę 2001/95/WE i ma na celu zapewnienie, aby wszystkie produkty konsumenckie (poza żywnością) dostępne na rynku UE były bezpieczne. GPSR działa jako „siatka bezpieczeństwa”, chroniąc konsumentów przed ryzykiem związanym z produktami, które nie są objęte innymi przepisami UE.

W kontekście rozwijających się technologii i rosnącej cyfryzacji, kluczowym celem GPSR jest ochrona konsumentów przed e-wrażliwością. Termin ten oznacza potencjalne zagrożenia dla konsumentów wynikające z korzystania z technologii cyfrowych, zwłaszcza podczas zakupów online na różnych platformach, w tym w mediach społecznościowych, czy przy użytkowaniu nowych produktów technologicznych. E-wrażliwość konsumentów często wynika z braku umiejętności cyfrowych, wiedzy o ryzyku, pewności siebie w korzystaniu z technologii cyfrowych lub ochrony przed zagrożeniami związanymi z tymi technologiami.

Komisja Europejska gromadzi informacje, aby lepiej zrozumieć potencjalną e-wrażliwość konsumentów w UE i przygotować skuteczne środki ochronne.

Do udziału w ankiecie zachęcani są:

  • producenci,
  • autoryzowani przedstawiciele,
  • dystrybutorzy produktów konsumenckich w UE.

Link do ankiety: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ac198328-b0f4-2be5-ad33-3b3c585a8dd9

Termin: 29 września 2025 r.

Twój udział pomoże tworzyć bezpieczne produkty dla wszystkich konsumentów w Unii Europejskiej!

Przejdź do treści