Regulacja UE 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR) zastąpiła dyrektywę 2001/95/WE i ma na celu zapewnienie, aby wszystkie produkty konsumenckie (poza żywnością) dostępne na rynku UE były bezpieczne. GPSR działa jako „siatka bezpieczeństwa”, chroniąc konsumentów przed ryzykiem związanym z produktami, które nie są objęte innymi przepisami UE.
W kontekście rozwijających się technologii i rosnącej cyfryzacji, kluczowym celem GPSR jest ochrona konsumentów przed e-wrażliwością. Termin ten oznacza potencjalne zagrożenia dla konsumentów wynikające z korzystania z technologii cyfrowych, zwłaszcza podczas zakupów online na różnych platformach, w tym w mediach społecznościowych, czy przy użytkowaniu nowych produktów technologicznych. E-wrażliwość konsumentów często wynika z braku umiejętności cyfrowych, wiedzy o ryzyku, pewności siebie w korzystaniu z technologii cyfrowych lub ochrony przed zagrożeniami związanymi z tymi technologiami.
Komisja Europejska gromadzi informacje, aby lepiej zrozumieć potencjalną e-wrażliwość konsumentów w UE i przygotować skuteczne środki ochronne.
Do udziału w ankiecie zachęcani są:
- producenci,
- autoryzowani przedstawiciele,
- dystrybutorzy produktów konsumenckich w UE.
Link do ankiety: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ac198328-b0f4-2be5-ad33-3b3c585a8dd9
Termin: 29 września 2025 r.
Twój udział pomoże tworzyć bezpieczne produkty dla wszystkich konsumentów w Unii Europejskiej!